Malinowe smoothie bowl

Śniadanie to mój ulubiony posiłek w ciągu całego dnia (no dobra, jest jeszcze deser). Często próbuje nowych przepisów i szukam innych sposobów przygotowania tej porannej uczty aby nie była nudna i monotonna. Owsianki, jaglanki, smoothie….. wszystko to jest pyszne ale z czasem staje się oklepane. Ostatnio w internecie modnym daniem na śniadanie stało się smoothie bowl, czyli zmiksowane owoce z dodatkami, podane w misce. Jego konsystencja jest gęściejsza od zwykłego smoothie, dlatego można go jeść łyżką.

Przepisów na smoothie bowls jest nieskończenie wiele. Możemy przygotowywać je  z każdej kombinacji owoców oraz warzyw, jaka przyjdzie nam do głowy. Ja dziś zaprezentuję wam przepis na moją malinową wersję smoothie bowl.

IMG_20160704_093523.jpg

Składniki:

  • 1 mrożony banan
  • 200g malin (u mnie 100g świeżych i 100g mrożonych)
  • 1 nektarynka
  • 200g jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Gotową masę przekładamy do miski i dekorujemy. Ja użyłam kilku świeżych malin, orzechów nerkowca i ziaren ekspandowanego amarantusa.

Owce do smoothie bowls nie muszą być koniecznie mrożone, można użyć świeżych, tylko wtedy konsystencja będzie bardziej płynna.

Ta propozycja śniadaniowa jest idealne na upalne dni (z użyciem mrożonych owoców) też jako ciekawy sposób na deser. 

IMG_1334IMG_1333IMG_1331IMG_1338

Jedna myśl na temat “Malinowe smoothie bowl

Dodaj komentarz